Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset

Erasmus+

Erasmus+
W ciągu ostatnich 24 miesięcy nasza szkoła pełniła funkcję koordynatora projektu: "DigitALL Schools" w ramach realizacji programu Erasmus+. Numer realizowanego programu: 2020-1-PL01-KA226-SCH-096232.
Zgłosiliśmy się do projektu „DigitAll Schools”, ponieważ chcieliśmy podnieść umiejętności nauczycieli w zakresie wyzwań związanych z równością, różnorodnością i włączaniem w środowisku uczenia się. Pragnęliśmy skoncentrować nasze działania na dalszym rozwoju w zakresie wykorzystania umiejętności cyfrowych, które są
bezpośrednio związane z kompetencjami cyfrowymi zidentyfikowanymi w ramach EC DIGCOMP. Ideą naszego projektu było wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności wykorzystania nowych narzędzi cyfrowych, a także zebranie i upowszechnienie przygotowanych przez nich scenariuszy lekcji z praktycznym wykorzystaniem nowych kompetencji. Chcieliśmy także stworzyć otwarte zasoby edukacyjne, z których nauczyciele w różnych krajach europejskich mogliby korzystać, aby zwiększyć skalę wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w uczeniu się i nauczaniu. Nauczycieli związanych z projektem interesowały nowe możliwości, które przynosi do edukacji rozwój narzędzi cyfrowych oraz zasobów internetowych takich jak wizualizacje itp. związane z ich rzeczywistymi doświadczeniami oraz bogatym kontekstem społecznym.
W ramach projektu nauczyciele uczestniczyli w czterech spotkaniach międzynarodowych: Pani Beata Kapela-Bagińska oraz Pan Tomasz Zieliński w październiku 2021 roku Turcji (kick off meeting), Panie: Beata Kapela-Bagińska oraz Justyna Wójcikiewicz na Słowenii (luty 2022) i na Węgrzech (maj 2022) oraz w Polsce (spotkanie podsumowujące wraz z konferencją upowszechniającą (marzec 2023)
Podczas każdej wizyty odbywały się spotkania z władzami oświatowymi i decydentami w zakresie edukacji szkolnej na poziomie lokalnym, co pozwoliło nam poznać specyfikę edukacji w krajach partnerskich.
Podczas spotkań braliśmy udział w rozmowach z nauczycielami i uczniami a temat opracowywanych przez nas narzędzi oraz ich wykorzystywania w szkole.
Opracowaliśmy w szkołach zasady polityki cyfrowej w każdej z placówek, biorąc pod uwagę potrzeby danej instytucji. Wszystkie materiały i informacje można znaleźć na naszej stronie projektu oraz na naszym blogu https://digitallschools.com/ 
W ramach projektu zostały opracowane dwa kursy dla nauczycieli (IO1) – jeden w Finlandii, drugi w Hiszpanii, w których wzięły udział Panie: Beata Kapela-Bagińska, Beata Sokołowska, Dorota Kasprzak oraz Justyna Wójcikiewicz.
Szkolenie w Finlandii zapewniło uczestnikom wiedzę o narzędziach do tworzenia kontekstu, pracy zespołowej oraz aplikacji Google itp. Nauczyciele, którzy brali udział w tym szkoleniu zdobyli wiedzę, jak korzystać z odpowiednich narzędzi w środowisku edukacyjnym.
Szkolenie w Hiszpanii zapewniło uczestnikom kluczowe umiejętności dotyczące kodowania, programowania za pomocą robotyki edukacyjnej i drukarek 3D (Narzędzia Edukacji 4.0).
Kursy zostały przygotowane w taki sposób, aby obejmowały różne przedmioty szkolne i dotyczyły narzędzi do tworzenia kontekstu edukacyjnego, oceny, a przede wszystkim pracy zespołowej, aplikacji Google oraz innych narzędzi Web 2.0.
Podczas spotkań pracowaliśmy nad przewodnikiem dla nauczycieli dotyczącym prawnego, etycznego i odpowiedzialnego wykorzystania technologii w edukacji. Przewodnik ten zawiera opisy różnych narzędzi dostępnych na szkoleniach e-learningowych, a także skuteczne strategie nauczania online.
Nauczyciele z poszczególnych krajów opracowywali scenariusze lekcji z wykorzystaniem poznanych narzędzi.
Pracowaliśmy także nad wyglądem i funkcjonalnością naszej platformy edukacyjnej, uzupełnialiśmy informacje na blogu, stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych (YT, FB).
Powstała w efekcie naszych prac platforma szkoleniowa dostępna jest tutaj https://digitallschools.com/elearnit/ 
Na naszej szkole jako na koordynatorze spoczywał obowiązek przygotowania konferencji upowszechniającej efekty projektu wśród nauczycieli, a wszyscy partnerzy przeprowadzili w swoich szkołach informacyjne rady
pedagogiczne.
Projekt był niezwykle rozwijający i mógłby być kontynuowany ze względu na wciąż rozwijające się narzędzia TIK, które można wykorzystywać w edukacji.
Data dodania: 2023-09-25 14:12:32
Data edycji: 2023-10-02 15:21:51
Ilość wyświetleń: 146

Projekty

Projekt „Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w Sopocie”
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej