Zdrowe nawyki

Wstęp: 

Pani Katarzyna Kozłowska, zainspirowana wieloma pytaniami od dziewcząt w kwestiach związanych z utrzymaniem ładnej sylwetki, postanowiła cyklicznie publikować porady i ciekawostki, o których warto wiedzieć jeśli chce się zmieniać swoje nawyki na bardziej prozdrowotne.

Pani mgr Katarzyna Kozłowska, zainspirowana wieloma pytaniami od dziewcząt, w kwestiach związanych z utrzymaniem ładnej sylwetki, postanowiła cyklicznie publikować porady i ciekawostki, o których warto wiedzieć jeśli chce się zmieniać swoje nawyki na bardziej prozdrowotne.

Sen - ważna rzecz
Krótki sen  wpływa nie tylko źle na cerę, ale fatalnie wpływa także na wagę. Zaburza działania hormonów odpowiedzialnych za uczucie głodu i sytości: greliny i leptyny.  Efekt?... Im mniej śpisz, tym więcej jesz.
Zdrowy nawyk: Po krótkiej nocy postaraj się zjeść większe śniadanie, owsiankę z owocami lub omlet. Poskromią poranne uczucie głodu na wiele godzin.

Deser dobry, ale nie zawsze...
Jeżeli rezygnujesz z deseru po lunchu, a potem ukradkiem sięgasz po batonika,
to na pewno nie schudniesz. Słodycze przegryzane miedzy posiłkami powodują gwałtowny wzrost insuliny i glukozy oraz ich jeszcze szybszy spadek.
Błyskawicznie zaspokajasz głód, ale tylko na kilka minut. Potem czujesz jeszcze większy głód.
Zdrowy nawyk: Dobra pora na słodkie jest właśnie po obiedzie. Poziom insuliny i glukozy jest wtedy ustabilizowany i tak szybko nie skacze, a słodkości mniej tuczą
 
  Śmiech na co dzień.
Nasze życie wydłuża sprawny układ odpornościowy. Zwalcza on stany zapalne w organizmie i nie dopuszcza do powstawania nowotworów. Amerykańscy naukowcy odkryli, że do pracy pobudza go między innymi śmiech, radość zwiększa w naszym ciele produkcję komórek odpornościowych. Chronią one przed infekcjami.
Śmiech powoduje także wytwarzanie w mózgu uszczęśliwiających endorfin. Warto więc, codziennie obejrzeć komedię lub przeczytać kilka żartów w internecie.
 

Jeść czy nie wieczorem...?
Zdrowo jest nie jadać po 18:00 jeśli kładziemy się do łóżka ok. godz 21, natomiast kiedy przesiadujemy do późna, nie jest to dobry pomysł.  Zbyt długa przerwa np. od 18 do 7 rano, powoduje, że  organizm funkcjonuje w trybie awaryjnym i gromadzi zapasy przed kolejna głodówką. A więc nie chudniesz !
Dobra rada; zjedz kolację na dwie godziny przed snem

Małe porcje, ale często...
Malutkie porcyjki, ale zjadane zbyt często sprawiają, że organizm odczytuje to jako podjadanie i gromadzi tłuszcz.
Dobra rada: zjedz sycące śniadanie i obiad, skromniejsze niech będą drugie śniadanie i kolacja.
 
 

applescale.jpg
Hamczyjabko.jpg
Dział: