Budowanie wiedzy

Wstęp: 

W naszej szkole prócz tradycyjnych stosuje się również nowoczesne metody nauczania. Jedną z nich jest budowanie z klocków LEGO.
Na lekcjach etyki i filozofii Pan Tomasz Zieliński wykorzystuje zestawy LEGO, żeby uczyć nas przez zabawę. A wygląda to tak: dzielimy się na grupy i dostajemy hasło, jakąś złotą myśl, spuściznę po wielkim filozofie i  wszyscy budują swoje interpretacje na dużych planszach. Kiedy grupy kończą zadanie, siadamy w kółku i na podstawie, tego, co widzimy, interpretujemy prace koleżanek i kolegów. Ważne, żeby grupa, która tworzyła budowlę, nie podpowiadała, a osoby zgadujące, opisując, nie używały rąk do wskazywania elementów, o których mówią. Wymaga to niezwykłego skupienia i pomysłowości.
Dobrze się bawimy i poznajemy różne interpretacje ważnych haseł - co ważniejsze,  zapamiętujemy je. Jeśli nie wierzysz, że ten sposób nauki działa, możesz sam to sprawdzić.
Alicja Rejkowska, klasa 1a

W naszej szkole prócz tradycyjnych stosuje się również nowoczesne metody nauczania. Jedną z nich jest budowanie z klocków LEGO.
Na lekcjach etyki i filozofii Pan Tomasz Zieliński wykorzystuje zestawy LEGO, żeby uczyć nas przez zabawę. A wygląda to tak: dzielimy się na grupy i dostajemy hasło, jakąś złotą myśl, spuściznę po wielkim filozofie i  wszyscy budują swoje interpretacje na dużych planszach. Kiedy grupy kończą zadanie, siadamy w kółku i na podstawie, tego, co widzimy, interpretujemy prace koleżanek i kolegów. Ważne, żeby grupa, która tworzyła budowlę, nie podpowiadała, a osoby zgadujące, opisując, nie używały rąk do wskazywania elementów, o których mówią. Wymaga to niezwykłego skupienia i pomysłowości.
Matoda nazywa się LEGO- LOGOS, (czyt. LEGO-LOGOS) jest neologizmem wyprowadzonym z języka starogreckiego przez twórcę metody Jarosława Spychałę. Pierwszy człon nazwy  oznacza w języku starogreckim: czytać, myśleć, mówić. Natomiast drugi człon nazwy  oznacza w języku starogreckim naukę w szerokim sensie tego słowa. Inaczej mówiąc, tylko ten, kto potrafi czytać, myśleć i mówić może uprawiać naukę - osiągnąć wiedzę.
Dobrze się bawimy i poznajemy różne interpretacje ważnych haseł - co ważniejsze,  zapamiętujemy je. Jeśli nie wierzysz, że ten sposób nauki działa, możesz sam to sprawdzić.
Alicja Rejkowska, klasa 1a

20150225_143252.jpg
20150225_144755.jpg
20150225_144713.jpg
20150225_144824.jpg
20150225_145434.jpg
Lego_bricks-1170x877.jpg
20150225_145438.jpg