Najnowsza propozycja KLaSYK - a.

Wstęp: 

Wszystkich zainteresowanych wspólnym wyjściem na spektakl zatytułowany „Na początku był dom” prezentowany na Scenie Kameralnej  w Sopocie (09 grudnia 2014 r. - wtorek - godz.19.00) proszę o zgłaszanie się do p. Jolanty Rulewskiej- Przybek lub p. Justyny

Wszystkich zainteresowanych wspólnym wyjściem na spektakl zatytułowany „Na początku był dom” prezentowany na Scenie Kameralnej  w Sopocie (09 grudnia 2014 r. - wtorek - godz.19.00) proszę o zgłaszanie się do p. Jolanty Rulewskiej- Przybek lub p. Justyny Blicharz-Kuflińskiej. Bilety w cenie 20zł. Rezerwacji należy dokonywać w nieprzekraczalnym terminie do 21 listopada 2014 r. (piątek).
 
„Na początku był dom”  to historia Myry (alter ego Doris Lessing), kobiety liberalnej, niezależnej, kochającej wolność, która przez całe swoje życie walczyła o socjalistyczne ideały. Pewnego dnia musi jednak zmierzyć się nie z kolejną niegodziwością świata, stającego na drodze ku wiecznej szczęśliwości, ale z prostym faktem, że jej syn Tony, mimo jej największych wysiłków i poświęceń, nie podziela jej poglądów, a co więcej, nie godzi się na podporządkowanie życia polityce. Dla Tony'ego największą wartością jest stabilność i bezpieczeństwo, poczucie rodzinnego szczęścia, harmonii i komfortu. Syn z lekkim zażenowaniem obserwuje swoją starzejącą się matkę protestującą przeciwko testowaniu bomby wodorowej, a Myra nie może uwierzyć w to, że wychowała rasowego konserwatystę, przykładowego reprezentanta tak zwalczanej przez nią klasy mieszczańskiej.
 
 Anna Augustynowicz o sztuce - „Doris Lessing prowadzi ironiczny dialog ze społeczeństwem, którego członkowie - dążąc do własnego szczęścia, pozostają w konflikcie z ideą powszechnej szczęśliwości. Wybory „własne czy wspólne" i „być czy mieć" zdają się dotykać w takim samym stopniu zarówno bohaterów brytyjskiego socjalizmu u progu rewolucji seksualnej, jak i jego spadkobierców, marzących o bezpieczeństwie i spokoju. Fascynuje mnie w jej twórczości poczucie humoru na temat zagorzałych wyznawców wszelkiej ideologii, a także tych, którzy buntują się przeciw nim. Konflikt pokoleń Lessing przedstawia jako ciągłość uczestnictwa w „ludzkiej komedii", skazującej bohaterów na „własne pustkowie", z którego nieustannie potrzebują się wyzwalać."
 
Reżyseria: Anna Augustynowicz
Scenografia: Marek Braun
Kostiumy: Wanda Kowalska
 
Występują: Mirosław Baka, Małgorzata Brajner, Piotr Chys, Piotr Domaleski, Krzysztof Gordon, Dorota Kolak, Emilia Komarnicka.
 
                                                        źródło: strona internetowa Teatru Wybrzeże
 

imagesS1EIO15A.jpg
Dział: