Dzień Otwarty w biol-chem

Wstęp: 

W gabinecie biologicznym przygotowano stanowiska prezentujące nauczanie przyrody i biologii na różnych poziomach. Klasa I prezentowała biotechnologię w kuchni, piekła chleb, produkowała kefir, można było nauczyć się rozróżniać  rodzaje mąki oraz nasiona dodawane do pieczywa, porównać zakwas chlebowy i zaczyn drożdżowy. Słód to podkiełkowane nasiona

W gabinecie biologicznym przygotowano stanowiska prezentujące nauczanie przyrody i biologii na różnych poziomach. Klasa I prezentowała biotechnologię w kuchni, piekła chleb, produkowała kefir, można było nauczyć się rozróżniać  rodzaje mąki oraz nasiona dodawane do pieczywa, porównać zakwas chlebowy i zaczyn drożdżowy. Słód to podkiełkowane nasiona jęczmienia używane w produkcji piwa. Można było posmakować słód karmelowy i porównać ze smakiem zwykłych nasion jęczmienia. Gimnazjaliści zapoznali się z podręcznikiem, oraz zakresem nauczania biologii w liceum. Klasy biologiczno-chemiczne prezentowały stanowiska mikroskopowe, oraz eksperymenty z odczuwaniem temperatury. Klasy drugie, w których realizowany jest przedmiot edukacja zdrowotna, prowadziły doświadczenia, dotyczące funkcjonowania mózgu i  receptorów. W sali chemicznej można było zapoznać się z zawodami, do których potrzebna jest znajomość chemii, oraz zdana matura z tego przedmiotu, która umożliwia studia wyższe w danej dziedzinie.

DSC03096.JPG
DSC03098.JPG
DSC03160.JPG
DSC03163.JPG
DSC03159.JPG