Dzień Otwarty Szkoły w gabinecie biologicznym.

Wstęp: 

Uczniowie klas 1b i 2b o profilu  biologiczno-chemicznym prezentowali przygotowane i przeprowadzone wcześniej  doświadczenia biologiczne. Między innymi badali  wpływ temperatury na aktywność enzymów np. katalazy, porównali  aktywność metaboliczną komórek roślinnych i zwierzęcych. Udowadniali wpływ zmysłu wzroku i węchu na smak

Uczniowie klas 1b i 2b o profilu  biologiczno-chemicznym prezentowali przygotowane i przeprowadzone wcześniej  doświadczenia biologiczne. Między innymi badali  wpływ temperatury na aktywność enzymów np. katalazy, porównali  aktywność metaboliczną komórek roślinnych i zwierzęcych. Udowadniali wpływ zmysłu wzroku i węchu na smak pokarmu. Uczestnicy eksperymentu z zawiązanymi oczyma i zatkanym nosem mieli zgadnąć co jedzą. Do smakowania dostawali starte gotowane warzywa. Inni  z wykorzystaniem kamertonu prezentowali rolę  przewodnictwa kostnego  w  zmyśle słuchu oraz pokazywali ciekawe  złudzenia wzrokowe. W kąciku „Świat pod mikroskopem”- można było obejrzeć np. skrzydło motyla, toczka i inne ciekawe preparaty.   Goście mieli okazję w nietypowy sposób obserwować  żywe dżdżownice, ślimaki jak poruszają się   po szkle, pod binokularem, czyli „super lupą”. Dla przyszłych lekarzy była „krwawa” propozycja -ćwiczenia z anatomii. Z pomocą  atlasu i nauczyciela można było zgłębić tajniki budowy  serca, nerki, wątroby, żołądka przeżuwacza na naturalnych narządach świni i krowy. Można też było ćwiczyć  umiejętność zakładania szwów chirurgicznych na skórze świni, posługując  się  profesjonalnymi  narzędziami.  Wielu, wchodząc do sali od biologii, dziwiło się ,co tak pięknie pachnie? Każdy z nas  lubi zapach pieczonego chleba. Nauka praktycznych umiejętności pieczenia chleba z wykorzystaniem mikroorganizmów pozwoliła na takie miłe doznania. Jeszce przyjemniej było zjeść taki ciepły wypiek z masłem. W kąciku” Biotechnologia w kuchni”, można było zapoznać się z ciekawym organizmem z Azji. Założenie hodowli Kombuchy-grzyba herbacianego polega na przygotowaniu bardzo mocno posłodzonej herbaty. Fermentacja, przeprowadzona przez  tego „dziwoląga grzybo-bakterię” pozwala uzyskać gazowany słodko-kwaśny napój o walorach zdrowotnych. Były też stanowiska „Rysowanie w lustrze” i „Czy ta ręka jest moja?”-które wskazywały na ciekawe aspekty działania naszego mózgu.
Nauczyciel biologii Katarzyna Dardzyńska-Lis  witała gimnazjalistów w sali i wyjaśniała ,jak wygląda program nauczania biologii w liceum w zakresie podstawowym i rozszerzonym, pokazywała podręczniki, odpowiadała na pytania. Rodziców i uczniów interesował poziom zdawalności matury, ilość godzin biologii, chemii, zajęcia dodatkowe, progi punktowe.

DSC05014.JPG
DSC05018.JPG
DSC05017.JPG
DSC05015.JPG
DSC05020.JPG
DSC05021.JPG
DSC05026.JPG
DSC05023.JPG
DSC04549.JPG
DSC05022.JPG
DSC04548.JPG