Życie szkoły

Finał II Miejskiego Konkursu Matematycznego

Wstęp: 

11 czerwca 2018r. odbył się finał II Miejskiego Konkursu Matematycznego, w którym wzięło udział 11 uczniów naszej szkoły.

Miło nam poinformować, że:
Zuzanna Folga z klasy I D zajęła 2 miejsce w kategorii klasa I poziom II,
Igor Jasiński z klasy II D zajął 1 miejsce w kategorii klasa II poziom II,
Jacek Golicki z klasy II D otrzymał wyróżnienie w kategorii klasa II poziom II.
Gratulujemy!
Rozdanie nagród i dyplomów odbędzie się 20.06 w Urzędzie Miasta o 14.00.

11 czerwca 2018r. odbył się finał II Miejskiego Konkursu Matematycznego, w którym wzięło udział 11 uczniów naszej szkoły.
Miło nam poinformować, że:
Zuzanna Folga z klasy I D zajęła 2 miejsce w kategorii klasa I poziom II,
Igor Jasiński z klasy II D zajął 1 miejsce w kategorii klasa II poziom II,
Jacek Golicki z klasy II D otrzymał wyróżnienie w kategorii klasa II poziom II.
Gratulujemy!
Rozdanie nagród i dyplomów odbędzie się 20.06 w Urzędzie Miasta o 14.00.

kaa.jpg

REKRUTACJA 2018

Wstęp: 

INFORMACJA DLA RODZICÓW I KANDYDATÓW DO KLAS PIERWSZYCH



W związku z licznymi zapytaniami Komisja Rekrutacyjna uprzejmie informuje, że od roku szkolnego 2018/2019 ulegają zmianie profile klas.



INFORMACJA DLA RODZICÓW I KANDYDATÓW DO KLAS PIERWSZYCH


rekrutacja-2018_19.jpg

Stanisław Suryn nagrodzony przez Prezydenta Miasta Sopotu, pana Jacka Karnowskiego.

Wstęp: 

W dniu 6.06.2018 z rąk Prezydenta Sopotu w obecności Naczelnika Wydziału Oświaty p.Piotra Płockiego oraz nauczyciela matematyki p.Elżbiety Butkiewicz, uczeń naszej szkoły Stanisław Suryn otrzymał gratulacje i nagrodę. Pan Prezydent interesował się planami Staszka na przyszłość dotyczącymi wyboru uczelni i kierunku. Atmosfera była bardzo przyjemna, przy tej okazji zaczęliśmy także wspominać swoje lata studenckie, a było o czym mówić.

W dniu 6.06.2018 z rąk Prezydenta Sopotu w obecności Naczelnika Wydziału Oświaty p.Piotra Płockiego oraz nauczyciela matematyki p.Elżbiety Butkiewicz, uczeń naszej szkoły Stanisław Suryn otrzymał gratulacje i nagrodę. Pan Prezydent interesował się planami Staszka na przyszłość dotyczącymi wyboru uczelni i kierunku. Atmosfera była bardzo przyjemna, przy tej okazji zaczęliśmy także wspominać swoje lata studenckie, a było o czym mówić.

sury.jpg

NOWY PROGRAM „DOBRY START”. 300 ZŁ NA WYPRAWKĘ SZKOLNĄ

Wstęp: 

NOWY PROGRAM „DOBRY START”. 300 ZŁ NA WYPRAWKĘ SZKOLNĄ.
  Od 1 lipca 2018 r. rusza nowy program rządowy „Dobry start”, w formie jednorazowego świadczenia pieniężnego w wysokości 300 zł na każde uczące się dziecko. Świadczenie przysługuje niezależnie od dochodu, na dzieci od pierwszej klasy szkoły podstawowej do ukończenia 20 roku życia. W przypadku dzieci z niepełnosprawnościami świadczenia będą wypłacane do 24. roku życia. Na dziecko odbywające roczne przygotowanie przedszkolne świadczenie „Dobry start” nie przysługuje. Wnioski o wypłatę świadczenia „Dobry start” będzie można składać od 1 lipca drogą elektroniczną za pomocą portalu Emp@tia, banków oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo – kredytowych, podobnie jak przy świadczeniu „500+”. Wniosek o świadczenie „Dobry start”

NOWY PROGRAM „DOBRY START”. 300 ZŁ NA WYPRAWKĘ SZKOLNĄ.
 
Od 1 lipca 2018 r. rusza nowy program rządowy „Dobry start”, w formie jednorazowego
świadczenia pieniężnego w wysokości 300 zł na każde uczące się dziecko. Świadczenie
przysługuje niezależnie od dochodu, na dzieci od pierwszej klasy szkoły podstawowej
do ukończenia 20 roku życia. W przypadku dzieci z niepełnosprawnościami świadczenia będą
wypłacane do 24. roku życia. Na dziecko odbywające roczne przygotowanie przedszkolne

300+.jpg

Rybackie Mini Muzeum w Sopocie, czyli po co rybakom łyżwy?

Wstęp: 

W dniu 5 czerwca odwiedziliśmy Rybackie Mini Muzeum. Założył je i prowadzi pan Jerzy Piątek, rybak morski z „dziada pradziada”. W jego zbiorach zobaczyliśmy gromadzone przez lata ciekawe eksponaty, które służyły do połowów ryb i dzisiaj są unikatami. Pan Jerzy opowiadał nam chętnie o swojej pracy. Tutaj dowiedzieliśmy się do czego służyły przepiękne szklane kule, jak gotowano na kutrze, dlaczego niektórzy rybacy musieli wrzucać do świnki- skarbonki pieniądze , po co rybakom łyżwy i wiele innych ciekawostek.
 
Klasa 1d

t.jpg

Prezentacje matematyczne 1D

Wstęp: 

Kolejna klasa matematyczna zaprezentowała swoje prace na lekcji.
Zbliżają się wakacje, może to najlepsza literatura na wakacje?:)
Sprawdźcie Sami !

 Kolejna klasa matematyczna zaprezentowała swoje prace na lekcji.
Zbliżają się wakacje, może to najlepsza literatura na wakacje?:)
Sprawdźcie Sami !

IMG_20180604_102307[1].jpg

1D ...WRÓCILIŚMY

Wstęp: 

WRÓCILIŚMY!
Po (prawie) wszystkich wyczynowych punktach programu w Tleniu, w Borach Tucholskich wróciliśmy cali i zdrowi!

  • Cudowna pogoda!
  • Kajaki- 25 km z przeszkodami- zawalone drzewa, płycizny zmuszające do ciągnięcia kajaków po piasku, silny przeciwny wiatr, wywrotki.
  • Marsz przy księżycu z latarkami – 22 km. (nic z tego, że ostatnie kilometry pochyleni ku ziemi i slalomem).
  • Kąpiel w jeziorze, siatkówka, ognisko.

To wszystko zorganizowali dla nas nasz trener, ratownik i nauczyciel p. Mirek Nowakowski, zawsze cierpliwy p. Michał Szumielewicz i nasza wychowawczyni p. Maria przy współpracy z Rodzicami.
Mamy satysfakcję z przebytej „Ścieżki zdrowia”, nowego doświadczenia i wspólnej przygody

WRÓCILIŚMY!
Po (prawie) wszystkich wyczynowych punktach programu w Tleniu, w Borach Tucholskich wróciliśmy cali i zdrowi!

splywakaj.jpg

Renesans i barok w starym Gdańsku

Wstęp: 

25 maja 2018, klasa 1B, pod opieką pana Krzysztof Jurkiewicza, wzięła udział w lekcji w terenie. Zgodnie z tematem zajęć („Renesans i barok w starym Gdańsku”) zwiedzaliśmy Główne i Stare Miasto. Każdy, wygłaszając przygotowany wcześniej referat, mógł wcielić się w rolę przewodnika. Piękna pogoda i- jak zawsze- urokliwy Gdańsk sprawiły, że wycieczka była wielką przyjemnością, a dzięki różnym ciekawostkom, przywoływanym przez kolejnych „przewodników jednego zabytku”, odkryliśmy nieco inne oblicze miasta nad Motławą. Zwiedzanie okazało się jednak bardzo męczące i opowieści o Heweliuszu większość mogła wysłuchać już tylko siedząc na stopniach pomnika.

20180525_104543.jpg

GEOMETRIA WYKREŚLNA, CZYLI „KRESKA”

Wstęp: 

Na zajęciach „Nauki i Techniki” gościliśmy Oliwiera Kossaka, studenta Politechniki Gdańskiej wydziału Inżynierii Środowiska, absolwenta naszej szkoły.
Geometria wykreślna, przez studentów nazywana „Kreską” jest trudnym przedmiotem, który wymaga dużo wyobraźni. Zajęcia polegają na odwzorowaniu figur przestrzennych na płaszczyźnie. Proces ten oraz jego efekty nazywa się rzutowaniem.
Naszym zadaniem na dzisiejszej lekcji było wyznaczenie kalenic dachu przy danym rzucie pionowym budynku.  Było to dla nas coś nowego i chętnie podjęliśmy się tego zadania. Może dzięki zajęciom z Oliwierem będzie nam lżej w przyszłości w czasie prawdziwych zajęć na uczelni?

Na zajęciach „Nauki i Techniki” gościliśmy Oliwiera Kossaka, studenta Politechniki Gdańskiej wydziału Inżynierii Środowiska, absolwenta naszej szkoły.

IMG_20180525_112737_resized_20180527_064300911.jpg

Konstrukcja poświęcona Agnieszce Osieckiej

Wstęp: 

Na pewno zauważyliście, że w naszej szkole pojawiła się konstrukcja budowlana poświęcona naszej patronce Agnieszce Osieckiej.
Jest to praca trzech uczniów klasy 2d. Maciek Trocha, Jacek Golicki i Jacek Bochentin wykonali to trudne zadanie. Najpierw były przemyślenia, dyskusje, pomysły, potem decyzja i zakup odpowiednich materiałów. Następnie nastąpił najtrudniejszy etap- zbudowanie prostopadłościanu o podstawie trójkąta równobocznego o wysokości 180 cm. Na końcu była najlżejsza część pracy, czyli malowanie.
            Na budowli tej umieszczone zostały najważniejsze informacje o Agnieszce Osieckiej, jej życiu i twórczości.
Każdy odwiedzający naszą szkołę ma teraz możliwość bliższego poznania naszej Patronki.
Maćku, Jacku, Jacku- dziękujemy!

Na pewno zauważyliście, że w naszej szkole pojawiła się konstrukcja budowlana poświęcona naszej patronce Agnieszce Osieckiej.
Jest to praca trzech uczniów klasy 2d. Maciek Trocha, Jacek Golicki i Jacek Bochentin wykonali to trudne zadanie. Najpierw były przemyślenia, dyskusje, pomysły, potem decyzja i zakup odpowiednich materiałów. Następnie nastąpił najtrudniejszy etap- zbudowanie prostopadłościanu o podstawie trójkąta równobocznego o wysokości 180 cm. Na końcu była najlżejsza część pracy, czyli malowanie.

IMG_20180425_101744_resized_20180525_090703331.jpg