Życie szkoły

STRAJK - PODZIĘKOWANIE

Wstęp:
Od poniedziałku, 8 kwietnia, trwa w naszej szkole strajk pracowników oświaty.
Komitet Strajkowy bardzo dziękuje Rodzicom i Uczniom za okazane wsparcie i wyrozumiałość.

STRAJK - 8 KWIETNIA 2019

Wstęp:

Szanowni Państwo, Rodzice i Uczniowie 3 LO im. Agnieszki Osieckiej.

W związku z planowaną akcją strajkową nauczycieli, w której ma zamiar wziąć udział prawie 100% grona pedagogicznego Liceum,

informuję,że

- wraz z decyzją związków zawodowych o rozpoczęciu od 8 kwietnia 2019 r. bezterminowego strajku -

nie będę miała możliwości zorganizowania zajęć dydaktycznych oraz zapewnienia uczniom opieki pedagogów na terenie 3 LO

Anna Miękus - dyrektor szkoły

Szanowni Państwo, Rodzice i Uczniowie 3 LO im. Agnieszki Osieckiej.

informuję,że

Anna Miękus - dyrektor szkoły

WYCIECZKA NA LITWĘ

Wstęp:

W środę 3 kwietnia dotarliśmy na Litwę i po spotkaniu z przewodnikiem udaliśmy się na zwiedzanie Starego Miasta w Wilnie. Przechodząc pod Ostrą Bramą, niektórzy poszli pokłonić się Matce Boskiej Ostrobramskiej, by docelowo dotrzeć do Celi Konrada, miejsca umownego więzienia Adama Mickiewicza wraz z jego towarzyszami. W czwartek kontynuowaliśmy spacer po Wilnie, zdobywając Górę Trzech Krzyży, podziwiając barok w kościele p.w. św. Piotra i Pawła, poddając się zadumie na cmentarzu na Rossie, by zakończyć zwiedzanie Starego Miasta przy Wzgórzu Giedymina. Tego dnia pojechaliśmy też do Trok, miasta królewskiego Wielkiego Księstwa Litewskiego Witolda Kiejstutowica. Mieliśmy tu okazję posmakować kibiny, bardzo smaczne pierożki karaimskie.
W piątek nadszedł czas na powrót do domu… Po drodze zatrzymaliśmy się w Kownie, drugim pod względem liczby mieszkańców, mieście Litwy, leżącym nad Niemnem u ujścia Willi. Przywitały nas ruiny zamku kowieńskiego, ale kontynuując spacer po mieście, zobaczyliśmy też kościół bernardynów p.w. św. Jerzego, katedrę św. Piotra i Pawła i przepiękny Ratusz, zwany „Białym Łabędziem”
Żal było wracać…

BYLIŚMY NA DNIACH OTWARTYCH ASP

Wstęp:

22 i 23 marca 2019 roku Licealistki i Licealiści Klas 2A i 3A III LO w Sopocie uczestniczyli w Dniach Otwartych Akademii Sztuk Pięknych.

Mieliśmy szczęście: oprowadzali nas wybitni, uznani artyści i wykładowcy uczelni, m.in. Scenograf prof. Grażyna Kilarska, Fotograf prof. Jarosław Bartołowicz, Rzeźbiarki prof. Sylwia Jakubowska, prof. Alicja Buławka-Fankidejska + Dimitrij Buławka-Fankidejski, Przemysław Trześniak + Małgorzata Wiśniewska, Dziekan Wydziału Malarstwa prof. Jacek Kornacki, Rzeźbiarka prof. Marta Branicka, oraz : ) Jej Student Kamil Grochowski- Absolwent III LO w Sopocie. Przewodniczkami były także nieocenione Studentki Wydziału Malarstwa . Przybliżono nam możliwości studiowania w różnych Katedrach o subtelnych nazwach (np. Architektura Przestrzeni Kulturowych) na Wydziałach: Rzeźby i Intermediów, Malarstwa, Architektury i Wzornictwa oraz Wydziału Grafiki. Koordynowały nauczycielki Historii Sztuki i Sztuki III LO w Sopocie: Dorota Grubba-Thiede i Magda Hanysz-Stefańska.

Polecamy stronę gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych

WYCIECZKA NA PODLASIE

Wstęp:

Od 1 do 3 kwietnia klasy IA, II B i II D uczestniczyły w wycieczce na Podlasie. W poniedziałek pierwszym naszym przystankiem było Nowoberezowo, gdzie zwiedziliśmy skansen Zagroda Stefana z farmą strusi, a po znajdujących si e w tej miejscowości dwóch cerkwiach oprowadził nas miejscowy duchowny kościoła prawosławnego, przedstawiając ich historię, Wieczorem przejechaliśmy do Hajnówki, gdzie w skansenie kolei wąskotorowej czekał na nas nadleśniczy, by zapoznać nas z Puszczą Białowieską.
Wczoraj zwiedzaliśmy Białowieżę : Muzeum Przyrodniczo-Leśne, Park Pałacowy, Zagrodę Żubrów i Szlak Dębów Królewskich, a wieczorem integrowaliśmy się przy ognisku na terenie naszego ośrodka… dziś przenosimy się na Litwę… cdn !

NASI W PARYŻU! DRUGA RELACJA

Wstęp:

Nadszedł koniec naszej wyprawy, bo wszystko co dobre szybko się kończy… Ale wspomnienia będziemy mieli wyjątkowe, ponieważ Paryż to miasto magiczne.
Nasze kolejne dni w tym miejscu wypełnione były samymi atrakcjami : supernowoczesna dzielnica la Defense, Biblioteka Polska, Ogrody Luxemburskie, Łuk Triumfalny, Wieża Eiffel, rejs bateaux mouche po Sekwanie i pyszne francuskie jedzonko.
Już dzisiaj wiemy, że kiedyś wrócimy do Paryża, nie wiemy tylko jak szybko…

KONKURSY MATEMATYCZNE

Wstęp:

Za nami kolejny dzień zmagań matematycznych. Wczoraj uczniowie klas pierwszych i drugich rozwiązywali zadania w etapie szkolnym Miejskiego Konkursu Matematycznego, a dziś uczniowie klas matematycznych zmierzyli się z zadaniami w Konkursie Matematyczno- Logicznym w ZSH w Sopocie.Wyniki wkrótce.

POZDROWIENIA PROSTO Z PARYŻA

Salutations de Paris!
Serdeczne pozdrowienia z Paryża, miasta miłości, mody i perfum.
Za nami już dwa dni wędrówek po Paryżu. Widzieliśmy Mona Lisę, Nike z Samotrake i Wenus z Milo w Luwrze, spacerowaliśmy po Champs Elysees i Ogrodach Tuileries. Zwiedziliśmy Sacre Coeur i poczuliśmy klimat francuskiej bohemy na MOntmarte. Po najsłynniejszej gotyckiej katedrze Notre Dame oprowadził nas jej dzwonnik Quasimodo ;) Spacerując zaś nocą po ulicach Paryża dotarliśmy do Sorbony i Panteonu. Wkrótce przed nami kolejne paryskie doznania…

REKRUTACJA 2019

DZIEŃ OTWARTY
25 KWIETNIA 2019

ZAPRASZAMY NA

plakat dni otwarte.jpg

Dzień Kobiet na Wydziale Nauk Społecznych UG.

Wstęp:

Dnia 08.03.2019, czyli w Dniu Kobiet, na zaproszenie Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, klasy I B, II A, oraz część klasy II C, uczestniczyły w warsztatach pod hasłem „PODEJMUJ DECYZJE ZMIENIAJĄCE ŚWIAT”. Celem warsztatów było, zapoznanie uczniów z łańcuchem dostaw w przemyśle odzieżowym i poddanie refleksji nawyków konsumenckich związanych z kupnem odzieży w aspekcie globalizacji i zjawiska nadkonsumpcji.